Американська компанія з райдшерингу Lyft оголосила про стратегічне партнерство з китайською корпорацією Baidu, що працює у сфері штучного інтелекту, з метою виведення безпілотних роботаксі на європейський ринок у 2026 році. Як повідомляє EuroNews, автономні автомобілі шостого покоління Baidu Apollo Go стануть доступними у застосунку Lyft у Німеччині та Великій Британії за умови отримання всіх необхідних дозволів від регуляторів.
Оголошення про співпрацю з’явилося 4 серпня, лише через кілька днів після того, як Lyft завершила угоду з купівлі FREENOW – спільного європейського сервісу таксі, яким раніше володіли BMW і Mercedes-Benz. Сума угоди склала близько 200 мільйонів доларів, що дозволить Lyft розширити свою присутність до 180 міст у дев’яти країнах Європи.
Для компанії, яка донедавна мала вкрай обмежену присутність на європейському ринку, нове партнерство є важливим кроком у трансформації її глобальної стратегії. За словами представників Lyft, першочергову увагу буде приділено саме Німеччині та Великій Британії – країнам, де FREENOW вже має розвинену мережу та тісні зв’язки з місцевими регуляторними органами й операторами таксі.
Baidu, своєю чергою, у заяві на платформі X повідомила про плани збільшити парк роботаксі в Європі до “тисяч транспортних засобів” упродовж найближчих років. Це не перше міжнародне партнерство компанії: минулого місяця стало відомо, що Baidu разом з Uber планує вивести автономні автомобілі на ринки Близького Сходу та Азії, зокрема в Дубай, Абу-Дабі та кілька міст Південно-Східної Азії.
Машини Baidu Apollo Go вже проходили успішне тестування в кількох китайських містах. Компанія працює над сертифікацією та адаптацією свого програмного забезпечення до європейських стандартів безпеки та навігації.
“Пристебніть ремені безпеки! Ваш безпілотний транспорт вже в дорозі”, – жартівливо прокоментували в Baidu анонс майбутнього запуску.
Згідно з поточним планом, якщо регуляторні процедури будуть успішно завершені, користувачі застосунку Lyft зможуть викликати роботаксі в Берліні та Лондоні вже упродовж наступного року. Очікується, що перші маршрути будуть обмежені певними районами міст і супроводжуватимуться детальним моніторингом з боку компаній та наглядових органів.
З 12 вересня 2025 року в ЄС набуде чинності Закон про дані (Data Act), який зобов’яже виробників підключених пристроїв, зокрема автомобілів, забезпечити споживачам прямий доступ до зібраних даних. Цей норматив викликає занепокоєння в технологічному секторі через нестачу чітких інструкцій, перетин із чинним регламентом GDPR та невизначеність у питаннях конфіденційності. Представники індустрії попереджають, що закон може ускладнити інноваційні проєкти.