Покоління Z уникає колег на роботі – дослідження

Цей варіант вибрав кожен третій респондент в опитуванні про соціальні навички.

За результатами нещодавнього дослідження, в яке залучили американських офісних працівників, 56% воліють працювати на самоті, а не в колективі. Поверхневими називають стосунки із колегами 44% опитаних. А 63% цих працівників вважають, що причина такого індивідуалізму — це сучасні технології, пише Forbes. 

Pryority Group — американська консалтингова компанія, що допомагає бізнесам налагодити роботу в колективах. Окрім непублічної співпраці з великими клієнтами, вони також проводять загальні дослідження. Рівень соціальних навичок офісних працівників США — одне з них.  

Працівники TikTok у Німеччині страйкують проти заміни людей штучним інтелектом

Для підготовки звіту фірма замовила у соціологів опитування національного масштабу.  Участь взяли 750 респондентів з усіх куточків Америки віком 18–65 років. Усі опитані працювали в різних компаніях на умовах повної або часткової зайнятість. Похибка вибірки: ±3,58%. Опитування проводили у жовтні 2024 року. 

Документ називається Powering Workplace Performance: Social Muscles. Це звіт про так звані соціальні м’язи офісних працівників. Інакше їх називають ще соціальним інтелектом. Pryority Group констатує, що люди втрачають здатність вільно комунікувати один з одним і це загальний тренд. 

Найбільше вразливою групою в цьому контексті є покоління Z — люди, народжені після середини 1990-х. Як показує дослідження, Їм найважче звертатися за допомогою чи проговорювати помилки з колегами. Pryority Group називає це атрофією соціальних м’язів (Social Muscle Atrophy, SMA), яким бракує тренувань. 

Щоб тренувати ці соціальні м’язи, треба переживати дискомфорт, озвучувати незгоду та не боятися конфліктів, якщо вони необхідні. Спілкування через екрани ґаджетів мінімізує необхідність перетинатися з колегами, а отже — усі тригери рідше зачіпаються. 

Штучний інтелект навчився читати думки з точністю до 74%

Без необхідності долати незручність і звертатися до колег за допомогою, порадою чи у конструктивній суперечці, формується уникаючий тип робочого спілкування. У такому випадку проблеми не вирішуються. а накопичуються. Це виливається у внутрішню напругу і пасивну агресію. І руйнує колектив. 

Pryority Group рекомендує працедавцям балансувати дистанційну й офісну роботу так, щоб працівники частіше перетиналися, а суперечки — вирішувалися. Здорова атмосфера у колективі знижує загрозу депресивних розладів та вигорання. А отже, зменшує також текучість кадрів. 

Окрім цього, розвиток технології штучного інтелекту вже зараз дозволяє оптимізувати робочий процес, зменшивши навантаження із рутинними чи механічними завданнями. У майбутньому саме соціальний інтелект стане критерієм конкурентоспроможності на ринку праці. Адже функцію міжлюдської взаємодії ШІ не може на себе перебрати, пише Forbes. 

Штучний інтелект узагалі може вийти з-під контролю, попереджає лауреат Нобелівської премії Джеффрі Хінтон. Й це може статися не через прогнозовані 30-50 років, а значно раніше. Щоб ШІ допомагав, а не шкодив, його потрібно запрограмувати на  “материнській  інстинкт” до людства, вважає вчений.

США